Top 5 goede voornemens

Goede voornemens.

Als eerste ook vanaf deze plaats: HAPPY NEW YEAR! Ik hoop dat het jaar 2020 je veel moois mag brengen.

Het nieuwe jaar is weer van start. Voor de meeste mensen de tijd om weer vol goede moed het nieuwe jaar te starten met goede voornemens. Lukt het jou om de voornemens dit jaar te behalen?
Het is goed om voor jezelf doelen te stellen, go for it! Maar maak het jezelf niet te lastig, zorg ervoor dat je doelen haalbaar zijn.

De top 5 goede voornemens van 2020
& kan acupunctuur hier iets voor betekenen?

  • een goede werk-privé balans.
    Eindelijk eens gaan werken aan een goede werk-privé balans.
    We leven in een drukke tijd met een volle agenda. Zorg voor de kinderen, mantelzorg, werken voor je werkgever, vrijwilligerswerk, het huishouden etc. De meeste mensen doen enorm hun best om alle ballen hoog te houden. En dat is ontzettend lastig. Je wilt niemand teleurstellen, en je gaat maar door. Vergeet jezelf niet!! De meeste mensen ervaren ook enorm veel stress. Leggen we met zijn allen de lat niet veel te hoog?
    Acupunctuur kan helpen om je innerlijke energiebalans weer te herstellen, wat rust zal brengen, en wat er uiteindelijk voor zorgt dat je weer lekkerder in je vel komt te zitten.
  • Afvallen!
    Jaarlijks staat afvallen ook hoog op de goede voornemens lijstjes. Geen zin in een moeilijk dieet met calorieën tellen? Denk eens aan acupunctuur. Als acupuncturist kijk ik graag met je mee waar jouw knelpunten liggen, welke voeding heeft jouw lichaam echt nodig? Verwacht geen wonderdieet met shakes, repen en het tellen van calorieën waarmee je binnen enkele weken op je streefgewicht zit, maar een gebalanceerd voedingspatroon waar je echt mee vooruit kan, en uiteindelijke lekkerder mee in je vel komt te zitten.
    Met behulp van gesprekken & tips, oor acupunctuur en lichaamsacupunctuur gaan we op zoek naar jouw knelpunten en daar gaan we mee aan de slag! Uiteraard zul je zelf ook aan de slag moeten met je eetgewoonte & leefstijl.
  • Stoppen met roken.
    Januari is ook het moment waarop veel mensen zeggen; en nu ga ik echt stoppen met roken. En dat is altijd een goed idee. Vanaf dit jaar zit een stoppen met roken cursus/begeleiding ook in het basispakket zonder eigen risico (check dit altijd wel nog even na bij je eigen verzekering, en met welke instanties je verzekering een contract heeft afgesloten!).
    Mocht je de stoppoging nog meer kansen tot succes willen geven, is acupunctuur zeker het overwegen waard. Mijn advies: zoek een stopcoach (die binnen je basispakket van de zorgverzekering valt), en plan wat behandelingen bij de acupuncturist om de stoppoging meer kansen tot een succes te geven.
  • Meer beweging of het sporten weer oppakken.
    Welke sport je ook wilt gaan doen wandelen, hardlopen, fitness, teamsport, QiGong, zwemmen of iets anders is, het is belangrijk dat je iets doet wat bij jou past en wat je leuk vindt. Naast de nodige lichaamsbeweging is het ook belangrijk dat je er voldoening uithaalt.
    Acupunctuur kan helpen bij blessures, of als vermoeidheid je belemmert om te gaan sporten. De tijd in je agenda zul je zelf moeten vrijmaken 😊
  • Beter voor jezelf zorgen.
    Deze komt niet zo heel vaak voor op de lijstjes, maar ik zet hem er toch bij. Als het goed gaat met jou, kun je beter voor je kinderen zorgen, je werk beter uitvoeren en alle andere taken die bij jou horen. Neem de tijd voor ontspanning en hetgeen wat je leuk vindt om te doen en waar jij energie van krijgt. Plan hiervoor ook zeker tijd in je agenda.
    En mocht je nu al jaren rondlopen met hoofdpijn, rugklachten, buikpijn rondom de menstruatie of een andere klacht, neem eens de tijd voor jezelf om hieraan te werken. Plan een afspraak in mijn praktijk om hieraan te werken. Ook dat is zelfzorg en belangrijk, je bent het waard!